3 כללי אצבע לתוכן שיווקי משובח

למי

אין ספק: זוהי ההחלטה החשובה ביותר שיש לקחת. למי הולכים לדבר. למעשה, זה די דומה לתקשורת בין אישית. אהובה, ילד, שכן מעצבן, קולגה או לבוס – אם השאיפה היא שהשומע יבין ואולי אפילו יפעל (החל מ: ירגיש משהו, עבור דרך יעשה משהו וכלה ביוציא כסף ויקנה) – כל אחד הרי דורש אופן דיבור שונה לגמרי.
כדי שמה שאתם מציעים לקהל המטרה אכן ייתן לו פתרון / מענה למה שהוא מחפש – הוא צריך להבין את זה. כדי שהוא יבין את זה, צריך לדבר בשפה שלו, על כל הניואנסים שבה. למצוא את הדרך ללב – תמיד עובד.

על מה

Less Is More הוא הקלישאה הנכונה ביותר בהקשר הזה. אם מצאתם נכון את קהל המטרה אתם כנראה יודעים בדיוק מה כואב לו. טוב, לא ממש כואב (למרות שלפעמים כן) אבל בהחלט בול בפוני. יערות גשם שלמים נכרתו כדי שאנשי שיווק באשר הם יבינו רק את זה: חפשו את הנקודה ושם תתמקדו.
זה לא קל בכלל. כי תמיד יש עוד משהו שרוצים להגיד, להוסיף, לחזק, להרחיב, לחדד. ובכל זאת: צמצום הוא כל המשחק. אם תצליחו להכניס את כל מה שיש לכם למכור / להגיד למשפט אחד. השגתם את המטרה, תפסתם תבנאדם. עכשיו תתחילו לדבר אבל דעו שגם במקרה הזה – פיצ' המעלית תופס. 2-3 דקות זה ים זמן להקדיש לכם תשומת לב, חשוב שמה שחשוב יהיה בטווח הזה.

איך

מצגת 73 שקפים לילד בן 3 לא תיקח. לא תהיה לו סבלנות לזה, גם לא כתבת 900 מילה על פרויקט נדל"ן כשאין באמת מה לחדש בה. מצד שני, 3 משפטים סתומים כפוסט  למשקיעים גם לא ייקחו, הם צריכים עוד מידע.
התאמה בין הפורמט לקהל היא אחד האתגרים הגדולים ביותר. ואת זה יודע מעולה כל מי שרוצים שיקנו מהם משהו, וזה לא משנה אם זה ספר, דירה, חולצה, תרופה או רעיון. נכון שתיאורטית אפשר ללכוד את תשומת הלב בכל רגע נתון ומדיה פנויה, אבל מדובר באחוזים בודדים בסה"כ. המסה הקריטית תגיע רק אם הפניה אליה תיעשה בפורמט הנכון.

נ.ב
לרוב, שווה לנסות ולפנות בכמה פורמטים ולבחון איזה מהם מגיב טוב יותר. הפתעות מובטחות!

רוצים גם? יאללה בואו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
סגירת תפריט