PPC כמו שצריך: איך להתאים “מטרה טכנית” בפייסבוק לסוג הקמפיין

views
3

נותנים לכם? אז קחו. לכן, כשפייסבוק נותנת את האפשרות להגדיר מטרות טכניות לכל קמפיין – מומלץ בחום לקחת אותן.
רק מה? כל החוכמה היא להתאים בין המטרה הטכנית למטרת הקמפיין.
יצירת מעורבות, חשיפה של תוכן, הורדת אפליקציה, מכירות, טרפיק לאתר חדש, ברנדינג וכו’. כשלל העסקאות כך המטרות.
אבל כמנהלי PPC המטרה היא אחת: להבין עד הסוף את מטרת הקמפיין ולתרגם אותה לפייסבוק.

הגדרת מטרה אוטומטית בפייסבוק

הפעולה הראשונה שיש לעשות עם פתיחת הקמפיין היא לבחור את המטרה הטכנית.
זו, תקבע את האופטימיזציה האוטומטית שתקיים המערכת (כן, פייסבוק) על הקמפיין.
האופטימיזציה האוטומטית, חשוב לומר, נעשית לצד האופטימיזציה הידנית, החיה, שעושים אנחנו, ה-PPC.
המטרות האוטומטיות המוגדרות על ידי פייסבוק תואמות משפך שיווקי הגיוני:

  1. Awareness
  2. Consideration
  3. Conversion

לקמפיין שמטרתו כניסות לאתר, למשל, תתאים הגדרת המטרה האוטומטית Consideration, ולא Awareness – המיועד אמנם לחשוף את האתר לכמה שיותר אנשים אבל אלה לא בהכרח נכנסים, וגם לא CONVERSION כי המטרה לא הייתה להשאיר פרטים.
העניין הוא, שעל אף שהמשפך הוא מסורתי, בהגדרת המטרות האוטומטית לא חייבים ללכת על פי שלושת השלבים כדי ליצור המרות.
למעשה, אם לא נדייק במטרה הטכנית – אנחנו עלולים להשיג משהו שלא התבקשנו להשיג.

לסוגי קמפיינים שונים – הגדרת מטרות שונה

וזה גם הגיוני. עם קצת מחשבה ושיקול דעת זה אפילו מאד הגיוני.
Awareness – מצוין לקמפיין חשיפה.
– Consideration מצוין לקמפיין טרפיק באשר הוא: הכנסת תנועה לאתר, מעורבות סביב עמוד, צפייה בסרטונים או כל קמפיין שמטרתו ליצור מעורבות ולשנות את שיקול הדעת של הלקוח.
Conversion – יש סה”כ 3 סוגים של המרה: השארת פרטים, קטלוג דינמי שנמשך מאתר קיים או אופצייה לבניית חנות.
מה כל הסוד? להבין איזה כלי (= מטרה טכנית) עובד הכי טוב לטובת הקמפיין.

Case study

לקוח בתחום הלימודים הגבוהים הגיע עם מטרה: להשיג פרטי התקשרות של לקוחות פוטנציאליים.
בקמפיינים שהעלה עד שהגיע אלינו הוגדרה המטרה הטכנית Consideration תוך כדי שימוש בטופס לידים שמציעה פייסבוק לטובת השארת פרטים.
זה עבד, רק שהמחיר לליד היה גבוה מאד.

אנחנו החלטנו ללכת בדרך אחרת. פתחנו במקביל 3 קמפיינים של Conversion ובאופן מיידי – בשניים מבין השלושה – התקבלו תוצאות פי 2 יותר זולות מטופס הלידים שהשאיר את הגולש בתוך פייסבוק.
למה #1? כי למעשה, מה שאנחנו רוצים פה – במקרה הזה של לקוחות פוטנציאליים ללימודים גבוהים – הוא ליצור שיקול דעת.
למה #2? כי זה בדיוק מה שהופך PPC טוב ל-PPC מעולה: היכולת לפצח קמפיין, להגדיר את המטרות הנכונות – לפעמים אחרי ניסוי וטעיה – ולבצע אופטימיזציה. ואז, כשמגיע המשפך הנכון – שם שווה להשקיע את הכסף.

מאת: ג'ני בובר, מנהלת קמפיינים

מחפשים חברת דיגיטל? אנחנו פה. דברו איתנו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
סגירת תפריט