מה שונה בעולם ה- SEO עכשיו לעומת לפני עשר דקות

SEO = Search Engine Optimization, או בעברית: אופטימיזיציה למנועי חיפוש,ובתכלס: החיבור ההכרחי בין מותג / שירות / מוצר כלשהו ובין הלקוחות שלו.בעולם הדיגיטלי שאנחנו חיים בו SEO הוא דלת קסמים דרכה ייכנסו הלקוחות.
לא מפתיע שהוא הפך כבר מזמן לעניין למקצוענים אבל יש מספר פעולות בסיסיות שכדאי לכל בעלי האתרים באש הם להכיר.

ההיסטוריה של ה-SEO

להיזכר בזה נשמע מוזר כמעט כמו להיזכר בארגז קרח במקום מקרר אבל ככה זה היה:
היינו פותחים את האינטרנט, עולים שורה בדפדפן ומקלידים את כתובת האתר.
קצת אחר כך הגיעו מנועי החיפוש ובראשם גוגל (לצד יאהו ובינג), וחתכו את הצורך בהקלדת כתובת.
המנועים נוצרו על מנת לעזור לגולשים למצוא את האתרים שרוצים להגיע אליהם באמצעות הקשת מילות חיפוש. כאן, ככל הנראה, הונחה האבן הראשונה בדרך ה-SEO.
רק שגוגל, כמובן, היו אלה שלקחו את הסיפור צעד נוסף קדימה: מתוך כוונה לשלוף לכל גולש את הפתרון לו הוא זקוק אונדקסו כל האתרים שנמצאים באחסניה שלה.
צעד גאוני שאיפשר לימים את החיפוש החופשי, שהוביל את העולם ליצור את הפועל TO  GOOGLE IT ולדעת שאחרי הפעולה הזו אכן יימצא הפתרון.
זו נקודה חשובה שחשוב לזכור: לפני הכל, המטרה של גוגל היא תמיד להיות הכי רלוונטית לשאלת הגולש.

עכשיו, על פי הערך הנ"ל, הגיע גם תורם של מנועי החיפוש למצוא את הדרך להיות טובים יותר (=רלוונטיים לגולש).
תחילה, השיטה הייתה "להעמיס" כמה שיותר מילות מפתח בטקסט כדי שהוא יעלה למקומות גבוהים.
למשל, אתר אופנה שרוצה למכור בעיקר נעלי נשים יכניס בטקסטים הנלווים כמה שיותר את הביטוי 'נעלי נשים' על כל הווריאציות שלו.

רק שגוגל הבינה מהר מאד שזו לא הדרך למענה רלוונטי.
והנה הגענו להתפתחות המשמעותית והחשובה של עולם ה-SEO.
כי לא בכדי הפכה גוגל למנוע החיפוש החזק בעולם: היא מכריחה בעלי אתרים להתחשב בכל הפרמטרים הנדרשים שיהפכו את המענה שיתקבל אצלה לרלוונטי ביותר למשתמש בנקודת הזמן הספציפית בה הוא נמצא.

איך זה קורה? על ידי מערכות מתוחכמות ועדכונים בלתי פוסקים. יש מערכת שתסרוק אם האתר שלכם ותוודא שתוכן האתר אכן מתאים את מה שהבטיחו שיהיה בו ;
יש מערכת שתסרוק את הקישורים באתר שתוודא שהם תקינים ושולחים לאן שהבטיחו, מהירות טעינת העמוד, תקינות השפה ועוד למעלה מ-200 פרמטרים שיש לעמוד בהם.

אם הקישור לא רלוונטי, אם נעשתה מניפולציה, אם הבטיחו סרטון הדרכה ובמקומו יש לינק למשהו אחר – גוגל תעניש. איך? כמו בנחשים וסולמות: על ידי גלגול למטה לתחתית רשימת התוצאות.

כאמור, מדובר בעבודה למקצוענים. אבל יש 3 כללי ברזל שהם הבסיס ל-SEO פצצה:

להתרכז בתוכן – ליצור תוכן איכותי ורלוונטי למשתמש. אנשים מחפשים בגוגל מתוך כוונת חיפוש כלשהי – נסו לחשוב עליהם, ולא על האלגוריתמים של גוגל.

מנעולן, למשל, אף אחד לא יחפש בדסקטופ, אלא במובייל!  ומקדמי SEO צריכים לדעת את זה, להבין את כוונת המשתמש מעבר לחיפוש הספציפי.

ליצור חווית משתמש מעולה – השוק תחרותי יותר ויותר. לכל נושא, תחום או נישה יש המון עמודים ואתרים וכולם עושים עבודה מעולה ברמת הקידום. אסור לשכוח לשים לב להנגשת העמוד: אם אמרנו שאת אותו מנעולן נקדם במובייל, גם נשים לב לכתוב תוכן שמתאים לפורמט המובייל ולא לחפור.

להשקיע במחקר – לפני שמתחילים ליצוק תוכן לאתר שווה להשקיע במחקר מילות מפתח מעמיק – ולגוגל יש המון כלים לצורך כך. אבל – ואבל גדול – צריך לעשות את זה תוך הבנת המשתמשים ולא להיות מונעים מקידום, אלא מרלוונטיות.

מאת: יאיר רווח, ראש צוות PPC

מחפשים אופטימיזציה? אנחנו יכולים לעזור. דברו איתנו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
סגירת תפריט